Motor:
Süpürge içinde Üniversal (seri) kuru tip motor (through-flow) kullanılmaktadır. Güçleri 600–1400 Watt ve devirleri ise 12000–25000 d/dk değerleri arasında değişmektedir. Bu tip motorlarda emilen hava, motor içinden geçtiği için, tozlu hava ve nemli hava motora zarar verebilmektedir. Bu yüzden bu motorlar sadece kuru temizlikte kullanılır ve filtrenin yırtılması halinde motorun iyice temizlenmesi gerekmektedir. Motorun içinden geçen hava aynı zamanda motorun soğutulmasını sağlar. Hava debisinin azalması (emiş ağzının
kapatılması) motorun ısınmasına yol açar. Emiş ağzı kapalı iken motorun fazla çalıştırılmaması gerekmektedir.

Motor Güç Kontrol Devresi:
Süpürge otomatik konumda çalışırken, emişin potansiyometre yardımıyla otomatik olarak ayarlanmasını sağlayan düzenektir. Emişte düşme olması durumunda emiş ağzındaki delik yardımıyla diyafram lastiği ile sızdırmazlığı sağlanan potansiyometre sürgüsü hareket ederek, elektronik devre üzerinden motorun vakum gücü arttırılır. vakum gücündeki artış gösterge ledlerinden izlenebilir. Elektrikli süpürgelerde, motor hız kontrolü, faz kontrolü olarak adlandırılan yöntemle yapılır. Bu yöntemde motorun hızı, motordan geçen akımın bir triyak vasıtasıyla belli faz açılarında açılmasıyla kontrol edilir. Triyaklar, ateşleme bacaklarında belli gerilim görünce her iki yönde de iletime geçebilen, bu gerilim kalksa bile iletimde kalan ve ancak üzerindeki akım sıfırlanınca iletim durumundan çıkan elektronik anahtarlardır.

Hız Ayar Potansiyometresi:
Hortum üstünde bulunan potansiyometre çalışma gücü ayarı yapmak için kullanılır.
Potansiyometre “ON” ve “OFF” konumlarına alındığında motorun çalışması ve durması
sağlanır. Ayrıca süpürgenin istenen güçte çalışması sağlanır.

Kondansatör:
Şebeke giriş kablosu uçlarına bağlıdır. Süpürgenin çalışması esnasında diğer
elektronik cihazların, parazitlerden etkilenmesini engellemek amacıyla kullanılmıştır.

Kablo Sarıcı:
Süpürge içinde şebeke kablosunun sarıldığı yaylı mekanizmadır. İçinde bulunan yaylı
kontaklar sayesinde, elektriksel iletimi dönerken sağlar. Yaya, önsarım verilerek kablonun
sürekli geri çekilmesi sağlanır. Kablo süpürge dışından çekilmeye başlandığında kablo sarıcı
içindeki spiral yay kurulmaya başlar. Kablonun geri sarılmasını frenleme mekanizması
engeller. Kablo sarıcı tuşuna basıldığı zaman frenleme mekanizması boşalır ve spiral yay
kabloyu süpürge içine sarar.

Mite Butonu:
Mite fonksiyonunu başlatmak amacıyla kullanılan butondur kapakta yer alan mite mikroswitch ile seri bağlıdır. Mite fonksiyonunun başlatılabilmesi için kapağın kapatılması dolayısıyla switch kontaklarının kapanması gerekir.

ElektronikModül:

Motorun potansiyometre ile ayarlanan güç seviyesinde çalışmasını ve hız gösterge ledlerinin yanmasını sağlayan devredir. Ayrıca mite fonksiyonunun yerine getirilmesini sağlar. Üzerinde koruma sigortası da bulunmaktadır.

Toz İkaz Göstergesi:
Bazı modellerde elektronik, bazı modellerde ise mekanik esasa göre çalışır. Elektronik modellerde panel üzerinde bir lambadır. Toz torbasının dolması durumunda basınç şalteri kontaklarını kapatarak elektronik devre üzerindeki toz gösterge lambası yanar. Mekanik esasa göre çalışan modellerde ise toz torbasının dolması durumunda, hortumdan emilen hava azalır. Motor, göstergenin diyaframını emerek çekilmesini sağlar ve ekranda göstergenin kırmızı kısmının görünmesi sağlamış olur.

Filtre Çeşitleri:
· Kâğıt Filtre
Emilen tozlu hava içindeki toz ve diğer partiküller kâğıt filtre içinde toplanmaktadır. Kâğıt filtre olması iltrasyon ve hijyen açısından tercih edilmektedir. Çift katlı (60+18 gr/m2) natürel renkte kâğıt kullanılmaktadır. Natürel renk içinde boya ihtiva etmediği için çevreye zararlı değildir. · Sünger Filtreler temizlik makinasında gerek filtrasyon gerekse ses sönümleme için sünger filtreler kullanılmaktadır.
Bunlar:
Motor Koruma Filtresi
Motor önünde motorun içine girebilecek partiküllerin tutulmasını sağlar. Sünger filtre (polyester bazlı) kullanılmaktadır. Bu filtre kirlendiği zaman yıkanarak temizlenebilir. Hava Çıkış Filtresi Motor çıkışında kullanılan yüksek filtrasyon özelliğine sahip değiştirilebilen tip üç katlı kombi filtredir. Dış kısımda lektrostatik filtre, iç kısımda ise karbon filtre kullanılmaktadır. Bu filtre, motorda fırçaların aşınmasıyla oluşan tozların ve kokuların tutularak, atılan havanın temiz olmasını sağlar. Beş kâğıt filtre kullanımında değiştirilmesi gerekmektedir.

Elektrikli Süpürgeleri Kullanılırken Dikkat Edilecek Konular Elektrik süpürgesini çalıştırmadan önce, süpürge kullanım kılavuzu okunmalıdır. Gösterge kırmızıya yakınsa filtre torbası değiştirilmelidir. Toz torbası dolduğunda, temizlik makinasının vakum gücü azalır. Toz torbasının içi toz dolmuşsa, toz torbası filtrenin tespit kancasından çekip çıkartılır.

Filtre, bir motor koruma filtresi, bir egzoz filtresi ve bir filtre torbasından oluşmaktadır.
Elektrik süpürgesi kesinlikle filtreleri olmadan çalıştırmamalıdır. Aksi takdirde motora toz kaçar ve motor hasar görebilir

Not: Motor koruma filtresi tekrar tekrar kullanılabilir.
Filtre kesinlikle çamaşır veya bulaşık makinesinde yıkanmamalıdır.
Filtre kesinlikle sıcak suyla yıkanmamalıdır.
Filtre güneş görmeyen bir yerde kurutulduktan sonra tekrar kullanılabilir.
Filtre ısıya veya doğrudan güneş ışınlarına maruz kalabilecek bir yerde kurutulmamalıdır.
Toz göstergesi: Filtrenin içi toz dolduğunda toz göstergesi kırmızıya döner. Bu
durumda, filtre torbası yenisiyle değiştirilir.
Aşağıdaki maddeler kuru temizlik makinasıyla süpürülmemelidir:
· Sıvı maddeler veya rutubetli tozlar, havalandırma deliklerinin
tıkanmasına, dolayısıyla vakum gücünün büyük oranda düşmesine ve
motorun hasar görmesine yol açar.
· Benzin, alkol veya çözeltiler gibi yanıcı sıvı maddeler.
· Sigara izmariti gibi yanan maddeler.
· Sünger parçaları, kâğıt, vs… gibi katı maddeler.
· İğne, topluiğne, metal veya cam maddeler, vs… gibi delici cisimler.